pondělí 6. dubna 2020

ARI EME Contest 2020 - Spring Session.

   Na sobotní část jsem odjížděl s novým zařízením pro 3cm.  Sice  v provedení
" na prkénku " , ale doufal  jsem  že na první pokus by to mohlo stačit. Taky je pravda že poslední kabel jsem dokončil v sobotu před obědem.
 
 OM6AA feed , DB6NT LNA ,OK2AQ PA

    Po instalaci a hledání ohniska  se zdálo vše funkční . Po korekcích směru se na obrazovce ukázal silný signál majáku DL0SHF. Potom i HB9Q . A to bylo v podstatě vše. Než jsem se zorientoval a vše nastavil bylo na pásmu prázdno . Venku se stmívalo. 
    Přezbrojil jsem na 23cm , abych alespoň tam udělal pár  spojení. Za večer jsem pak udělal 19 QSO.
Vetší část spojení proběhla pomocí JT65 .Intialy byly UA6LCN , F1RJ a ON4QQ .   Z OK jsem pracoval s  Markem OK2DL  , a pouze slyšel OK2PE.  Stanic na pásmu bylo dost a tak jsem  ani neparkoval parabolu  , s tím že něco ještě dodělám v neděli.  
   
  Nedělní krásné počasí k sezení u rádia nelákalo , ale nakonec jsem přece jen odjel . 
 Do východu měsíce zbylo pár minut ,  změnil  jsem plán a přezbrojil zpět na 3cm. 


Na chatu inzeroval Zdeněk OK1DFC že začal vysílat. Po chvilce jsem už jeho signál viděl a následně  i dekódoval. Pár dalších relací a bylo hotovo . Moje první EME QSO na  3cm!
OK1DFC

   Zdeněk hrál z reproduktoru a tak jsme se domluvili že zkusíme později i CW. 
Potřeboval jsem krátkou přestávku , abych tu radost rozdýchal. Následovalo pak spojeni s ES5PC.
Potom se ozval Sergej UR5LX. Díky jeho radám a trpělivosti jsme nakonec dokončili třetí spojení , tentokrát CW .  Poslední novou stanicí byl OH2DG opět CW. Telegrafem jsme  si ještě zopakovali spojeni se Zdeňkem OK1DFC . 
Každopádně nádherný zážitek a nová zkušenost. Třeba jak  měsíc zrychlil svůj pohyb po obloze ..hi.
 Poděkování OK2AQ, OK2PMU , OM6AA a OK1CA . Bez jejich přispění  by se to nepovedlo. 
                                                    
ES5PC


Žádné komentáře:

Okomentovat