Když se v práci řešilo povolení vjezdu do obce na dobu konání dnů NATO v Ostravě požadal jsem o vjezd aniž bych tušil že bude ve stejném termínu italský EME závod. Né že bych si dělal nadějě na výsledek ale šlo hlavně o to odzkoušet nějaké drobnosti. Například analyzovat proč nefunguje system OE5JFL při běhu motorů.Přestože jsem na dnech NATO nikdy nebyl,trochu jsem se bál že by mohly nastat i komplikace. Navíc se mi vybavila historka o padájícíh letadlech zaviněných radioamatéry s obrovskými výkony. Bylo tedy třeba tuto teorii ověřit praxí. Nakonec jsem si stanovil 3 body k realizaci:
1. rozdat body v ARI contestu bude-li komu.
Nakonec se povedlo 9 QSO a 5 nových značek.Bohužel se objevila nepravidelná závada v bloku obchazející zesilovač před SDR . Protože jsem to ale tipoval víc na koncové stupně chvíli trvalo než jsem to našel. Tímto se omlouvám OK2DL , s kterým jsem první qso nedokončil a raděj ho zopakoval.Další komplikací byly tryskové motory letadel. Proto jsem se pak raději věnoval dalšímu bodu progamu.
2. instalace límce feedu.
Zde šlo o provizorní instalaci protože definitivní držák feedu ještě nemám ani vymyšlený.Proto jsem to jen nasunul jak vyšlo a ukazalo se že přínos je v mém připadě cca 3dB na šumu sluníčka. Alespoň dle SDR.V kombinaci se sledováním letadel to trvalo dele.
Ale musim uznat že na obloze bylo co sledovat.
3. krátce naštívit statické ukázky na dnech NATO.
Zde jsem vyrazil až v neděli v poledne v naději že tím vyřeším i oběd.Nestalo se pro obrovské fronty u stánků s občerstvením. Byl jsem vlastně zvědavý jen na rádiové průzkumné vozidlo a pasivní radar Věra. Zde naštěstí fronty nebyly.A tak byl čas poklábosit s obsluhou. Tu jsem lehce rozhodil otázkou do jakého kmitočtu jsou vlastně schopni rádiově zkoumat. Obsluha se nedala a hned se šla podivat co je na příjmači RohdeSchwarz napsáno. Bylo to tam a k tomu ještě EB-200 a tak jsme oba hned měli jasno. V tušení dalších otázek vyběhl ještě ven zeptat se co tam maj za anténu a kam až chodí. Nakonec jsme si ale docela popovídali s tím že s tyto vozy už jsou jen jako záložní / to jsem si odychl.. :-) /, a že možná někdy přivezou i ty modernější které jsou ale momentálně na mezinárodní misi.
Vůz lokátoruVěra už jsem pak jen proběhl. Na muj vkus tam bylo malo čudlíků a obsluha stejně zaškolovala nějakou dlouhonohou slečnu. Sice se dostavil další voják , ale na všetečnou otázku jaký objem dat proudí mikrovlnými spoji mezi stanovišti jsem odpověd nedostal. Když jsem se už rozhodoval že se vrátím k EME provozu zaujal mě ještě kontejner meteoslužby. Jako zavržení hodný APRSník jsem neodolal skouknout jak to dělaj profesionálové. Čidla pěkná ..ale jinak moc koukat na co nebylo . No a nečekané vyvrcholení bylo před stánkem dělostřelectva. Hrdě vystavené severjugy staly i za fotku. Třeba na tom že je armáda vyřazené kupuje po repasi zpět něco bude..Na rozdíl od mého kusu ještě neměly vůli. Už se skoro nikde nedaj koupit , a jediný Armyshop který vím že měl posledních pár kousků neskutečně zdražil.
Provedl jsem ještě nějaké testy s funcube ale zatím s nulovým výsledkem. OE5JFL zas pro změnu fungoval normálně s výjimkou jedné nefunkční nohy procesoru .Žel procesor 80C535 nikde není a tak už to musim vydržet než dojde na sestavení nové verze.
Žádné komentáře:
Okomentovat